Info Terkini

Pasangan Terkejut Dapat Bayi Mirip Katak Malah Orang Tua-Tua Di Desanya Anggap Ia Terkena Sumpahan.

Baru-baru ini, di kampung Gokwe, Zimbabwe telah dikejutkan oleh seorang wanita yang melahirkan bayi. Wanita yang bernama Precious Nyathi dan berusia 36 tahun yang sarat mengandung lapan bulan tiba-tiba telah melahirkan anak di rumah ketika cuba untuk pergi ke tempat kerjanya.

Foto dari Facebook

Kejadian ini adalah bukan persoalan kepada proses kelahiran yang menjadikannya heboh, tetapi, ia lebih kepada bayi yang kelihatan seperti katak. Suaminya, juga terkejut melihat isterinya melahirkan bayi mereka.

Selepas bersalin, bayi dan Nyathi dibawa ke Hospital Daerah Gokwe untuk mendapatkan rawatan. Tetapi malangnya bayi tersebut meninggal dunia.

"Saya terkejut melihat seekor katak yang isteri saya lahirkan. Di hospital, mereka (doktor) pun terkejut," kata lelaki berusia 39 tahun itu.

Foto dari Facebook

Pasangan itu akhirnya membawa bayi ke rumah dan meminta petunjuk dari orang tua-tua yang berada di kampungnya. Mereka memerintahkan pasangan itu membakar bayi tersebut dalam satu majlis tradisional kerana mereka percaya bayi itu terkena sumpahan.

Ramai orang berkumpul untuk melihat bayi yang pelik sebelum ia dibakar. Foto bayi yang diunggah ke internet pun viral.

"Saya mengharapkan seorang anak. Tetapi inilah kejadian yang akan menghantui sepanjang hidup saya," kata Nyathi yang telah menunggu kelahiran anak pertama mereka.

Ketua kampung tempatan, Njelele menjelaskan, hospital tidak dapat memberikan penjelasan perubatan bagaimana Nyathi boleh melahirkan bayi yang seperti itu. Mereka juga benar-benar terkejut.

Foto dari Facebook

Sumber : brilio.net | The Herald


No comments