Info Terkini

Walaupun Perkara Ini Bukan Sengaja Dibuat Oleh Anda, Tetapi Ia Boleh Mengundang Hantu Jembalang

Sesuatu yang anda lakukan secara tidak sengaja yang dipercayai boleh memanggil hantu, mungkin terdengar sangat seram jika tajuk blognya seperti itu. Seperti yang kita ketahui, memanggil hantu dipercayai boleh terjadi jika kita melakukan perkara seperti memainkan jelangkung dan sebagainya. Di sini adalah perlakuan atau perkara tidak sengaja oleh anda lakukan dapat mendatangkan hantu. Apakah perbuatan tersebut?



Melihat Ke Belakang Melalui Kelangkang 



Sebenarnya ini adalah salah satu cara paling lama untuk melihat hantu dan anda mungkin pernah mendengarnya ketika kecil. Caranya cukup mudah, iatu ketika di malam hari, terutama ketika situasi sedang gelap atau tempat-tempat yang sepi, cubalah melihat ke arah belakang melalui celah kelangkang sehingga kepalamu akan ada di bawah. Konon katanya, akan datang sosok yang kakinya melayang maka itu adalah hantu.

Ketika di dalam ketakutan kerana bulu roma merinding kemudian ketika mengambil kunci rumah dan kunci itu terjatuh. Lalu anda membongkok untuk mengambilnya tanpa anda sedari anda melihat sesuatu di celah kelangkang kaki anda.


Bercerita kisah hantu di tempat "KERAS"



"Janganlah cerita tentang hantu di tempat berpuaka! Nanti hantunya dengar pastinya anda sering dengar perkara-perkara ini. Memanglah tiada yang boleh membuktikannya, hanya saja beberapa kes sering berlaku demikian ketika seseorang mulai bercerita hantu di tempat yang memang "keras", maka setelah itu tiba-tiba sahaja dia dihantui dan melihat penampakannya.

Tidak sengaja dilakukan ketika seseorang bercerita tanpa menyedari bahwa tempat dia bercerita itu sebenarnya adalah berpuaka. Bercerita tentang syaitan atau jin memang akan membuat suasana semakin obses ketika anda sedang kumpul.

'Memanggil' Dengan Lilin



Lilin boleh dibuat untuk memanggil hantu. Jika tidak percaya, cuba buktikan sendiri. Caranya adalah mematikan semua lampu dan sumber cahaya di rumah anda dan pastikan anda sendiri serta sudah lewat malam menyendiri ketika melakukan perkara ini. Lalu nyalakan lilin dan cuba kelilingi rumah sambil berkata 'Kemari, kemarilah' berulang-ulang.

Setelah mengelilingi setiap sudut rumah, kembalilah anda ke bilik dan sembunyilah di tempat yang paling sempit. Selama tempoh persembunyian itu, pastikan lilin itu sudah mati lalu tunggulah dengan tenang. Konon katanya kalau anda berani dan beruntung melakukannya seorang diri, anda boleh merasakan hembusan nafas tepat di sebelah telinga. Yang bererti 'makhluk' tersebut menjawab panggilan anda.

Mengapa boleh terjadi tidak sengaja? mungkin saja ketika rumah anda mengalami padam listrik lalu binatang peliharaan anda hilang, lalu anda mencarinya dengan sebatang lilin dengan memanggilnya.

Bercermin Ketika Tengah Malam



Suasana sunyi, gelap, lembab, dan anda masih terjaga. Cubalah sesekali memandang cermin dengan serius, nikmati aura ketika menatap cermin dengan saksama. Maka, setelah itu anda akan melihat sosok yang menurutmu cukup membuat bergidik dan berpaling dari cermin. Itulah cara lain melihat hantu di kegelapan malam, cara ini biasanya dilakukan para pemburu hantu di tengah malam.

Tanpa sengaja anda bercermin tengah malam mungkin baru selesai datang dari majlis keraian lalu akan membersihkan make-up yang masih menempel. Lalu anda melihat sesuatu yang aneh di belakang cermin. Mungkin itu ketikanya dia sudah ada disamping anda.

Mandi Di Tempat Gelap


Bilik mandi boleh jadi disebut-sebut sebagai salah satu tempat dimana penampakan hantu sering terjadi. Oleh sebab itu, anda boleh mencuba mandi di sebuah bilik mandi tanpa menyalakan lampu di malam hari. Ada baiknya juga jangan menyalakan kerana air, biarkan suara tenang. Setelah itu pastinya akan merasakan kehadiran hantu seiring merindingnya bulu roma ditengkuk anda.

Berbicara tentang hantu ini, apa yang pentng adalah tetaplah percaya akan kekuatan iman anda. Tiada satu hal pun yang boleh mengganggu anda. Percaya atau tidak, apapun terpulang pada diri anda.

Sumber : anehdidunia.com


No comments