Info Terkini

Hidup Jangan Berputus Asa Dan Aku Juga Boleh Jadi Seorang Akauntan Walaupun Dilahirkan Dengan Kepala Di belakang Badan.

Claudio Vieira de Oliveira yang berusia 37 tahun kini bersedia untuk berkongsi pengalaman mata unik literal dan pandangan beliau tentang kehidupan.

Gambar dari cen/Claudio Vieira de Oliveira

De Oliveira yang dilahirkan dengan lehernya berlipat ke belakang telah menyebabkan kepalanya adalah muncul secara terbalik. Beliau juga mempunyai penggunaan lengan dan tangannya secara minimun.

Tetapi De Oliveira yang juga warganegara Brazil telah membuktikan bahawa kecacatan itu bukanlah penghalang untuk dirinya menjadi seorang akauntan dan juga penceramah bebas.

"Sepanjang hidup saya, saya dapat menyesuaikan diri dan badan saya kepada dunia," jelas De Oliveira kepada pemberita . "Buat masa ini, saya tidak melihat diri saya sebagai sesuatu yang berbeza. Saya seorang yang normal."

Gambar dari cen/Claudio Vieira de Oliveira dan Barcroft Media

Cerita beliau akan dikongsi di sebuah episod program Discovery Networks International "Badan Pelik."

Sebagai bayi, ibunya, Maria Jose, telah diberitahu oleh doktor untuk menghenti pemberian makanan kepada anaknya kerana beliau hampir tiada peluang untuk hidup.

"Orang ramai mula berkata, 'bayi itu akan mati,' kerana dia hampir tidak boleh bernafas apabila dia dilahirkan," katanya memberitahu Mirror.

Doktor hanya baru-baru ini didiagnosis anaknya dengan arthrogryposis kongenital, penyakit yang jarang berlaku yang menyebabkan pengecutan bersama dalam tangan dan kakinya. Akibatnya, dia tidak boleh beroperasi dengan betul.

Gambar dari Barcroft Media

Tetapi Maria Jose berkata beliau tidak mahu "menetapkan" kanak-kanak itu dan dia membesarkan.

Beliau telah mendukungnya sehingga umur 8, tetapi kemudian mula berjalan di atas kedua lututnya. Akibatnya, keluarganya telah memodifikasi lantai di dalam rumah agar beliau tidak tercedera. Mereka juga membelikannya katil khas, lampu dan sebagainya supaya dia boleh mencapai sesuatu yang diingini.

"Claudio adalah sama seperti mana-mana orang lain - itulah bagaimana dia dibesarkan di rumah ini," Maria Jose berkata .

Gambar dari blog.patunews.com.br

Walaupun dia tidak boleh menggunakan kerusi roda kerana disebakan oleh bentuk badannya, de Oliveira terdesak untuk pergi ke sekolah dan bersama anak-anak lain. Beliau memegang pen di mulutnya untuk menulis.

"Oleh kerana saya adalah seorang kanak-kanak, saya sentiasa suka untuk menjaga diri saya dengan sibuk bekerja - saya tidak suka bergantung sepenuhnya kepada orang lain,"
katanya berkata .

"Saya telah mula belajar untuk menghidupkan TV, mengambil telefon bimbit saya, menghidupkan radio, menggunakan Internet, komputer saya dan semua itu saya lakukan untuk diri sendiri."

Gamba dari Barcroft Media

De Oliveira terjebak dengan sekolah, lulus sebagai seorang akauntan dari Universiti Feira de Santana, Brazil dan kini merupakan seorang penceramah awam yang menerima jemputan dari seluruh dunia. Beliau pernah mengendalikan interaksi saraf dengan orang ramai, tetapi tidak lagi.

Sumber : nydailynews.com | mirror.co.uk


No comments