Info Terkini

Ajaibnya!!! Anak Anjing Ini Masih Lagi Hidup Setelah Terjatuh Dalam Tar Yang Sangat Panas. Hidup Mati Makhluk Terletak Pada Allah Sahaja.

Anda tahu apa itu bitumen? Ia adalah salah satu bahan yang banyak digunakan ketika membuat jalanraya. Cecair bitumen atau lebih dikenali sebagai tar yang kita lihat di jalan-jalan raya adalah berwarna hitam yang dihasilkan dari tahap akhir penyulingan berperingkat petroleum.

Gambar dari Animal Aid Unlimited

Tetapi dalam panas-panas cecair tar tersebut itu ada seekor anak anjing telah terjatuh ke dalamnya. Anak anjing yang terjatuh itu telah menjadi lumpuh dari kepala hingga kaki dan terbaring di tepi jalanraya menunggu masa untuk mati.

Gambar dari Animal Aid Unlimited

Segelintir orang yang lalu-lalng di situ tidak teperasan bahawa ia adalah seeokor anjing yang terbaring kerana masing-masing menjangkakan bahawa ia adalah ketulan lebihan tar dalam membuat jalanraya, jadi ia diabaikan.

Gambar dari Animal Aid Unlimited

Gambar dari Animal Aid Unlimited

Tetapi Allah Maha Berkuasa dan telah menjentik hati seorang individu yang baik hati mendengar dengusan anjing meminta bantuan. Lalu beliau telah memanggil pasukan  penyelamat India’s Animal Aid Unlimited untuk memberikan bantuan kecemasan kepada anak anjung tersebut.

Apabila sukarelawan mendapat tahu senario tersebut berlaku, mereka benar-benar terkejut apabila mendapati anjing di dalam keadaan yang buruk sekali. "Kita boleh melihat matanya menekan ke hadapan dan ke belakang dalam keadaan panik, tetapi jika tidak, dia tidak dapat menggerakkan otot," kata jurucakap untuk menyelamatkan haiwan, Claire Abrams.

Gambar dari Animal Aid Unlimited

Tetapi, dengan kerja keras dan dedikasinya, selepas menyental anjing itu dengan minyak sayur-sayuran untuk 3 jam, tar itu akhirnya dikeluarkan. Semua orang gembira melihat anjing yang muncul dari apa yang pada tubuhnya sebelum ini adalah timbunan kotoran hitam.

Sumber: boredpanda.com


No comments