Info Terkini

Aduhh!! Yang Marah....Tidak Jadi Marah Kerana Senyumanmu Wahai Pramugari Tercantik Dunia Ini Boleh Tenangkan dan Cairkan Anda.

Baru-baru ini World Air Stewardess Association (WASA) telah menobatkan seorang pramugari dari Shenzhen Airlines bernama Liu Miaomiao sebagai "RATU" pramugari tercantik di dunia.

Gambar dari China Daily

Liu yang berasal dari Xi'an itu telah berkecimpung dalam dunia pramugari di Shenzhen Airlines sejak 2010 lagi setelah melalui beberapa ujian yang boleh dikatakan ketat.

Gambar dari China Daily

Setelah dipilih menjadi seorang pramugari, beliau dilatih selama selama tiga bulan, di mana dalam latihan tersebut Liu dan rakan-rakannya telah diajarkan bagaimana cara psotur tubuh mereka yang baik dengan berjalan sambil meletakkan mangkuk di kepala mereka.

Gambar dari China Daily

Setelah melalui pelbagai latihan dan berbekalkan semangat dan disiplin yang tinggi di dalam setiap pekerjaan, akhirnya beliau dinaikkan pangkat menjadi ketua petugas pada 2014.

Suatu hari ketika penerbangan dari Beijing ditunda dan ini menyebabkan ramai penumpang marah. Tatkala itu, Liu yang mempunyai ketrampilan yang menyenangkan akhirnya berjaya menenangkan mereka dengan hanya menggunakan senyumnya dan sapaan yang penuh sopan.

Yang menariknya, beberapa penumpang telah memohon kemaafan kepadanya kerana kemarahan yang ditimbulkan akibat penundaan tersebut setelah sampai ke destinasi akhir mereka.

Gambar dari China Daily

Menurut Liu, pekerjaanya ini membuatkan dirinya bangga kerana dengan sikap keprofesionalan boleh memberikan inspirasi kepada sesiapa yang ingin menyertai pekerjaan sebagai pramugara dan pramugari.

Gambar dari China Daily

Sumber: shanghaiist.com


No comments