Info Terkini

Percaya Atau Tidak Peninggalan Ini Mungkin Menunjukkan Bukti Manusia Ada Hubungan Dengan Makhluk Asing Di Luar Sana

Peradaban kuno yang telah wujud sejak sekian lama telah meninggalkan banyak artifak yang mungkin boleh dijadikan bahan kajian, pembelajaran mahupun pengajaran.

Manusia mati meninggalkan nama tetapi peradaban mati meninggalkan artifak yang masih ada beberapanya belum diketahui berasal dari lokasi mana. Bentuk-bentuk tinggalan artifak adalah penting dalam membuat penilaian berkaitan kisah yang berlaku pada masa dulu.


Tetapi apa yang menjadi tanda tanya adalah beberapa artifak di bawah ini mungkin menjadi antara bukti penting seandainya komuniti manusia pada masa itu mempunyai suatu hubungan dengan mahkluk asing sepertimana yang terdapat dalam filem-filem futuristik barat.

1. Alat Quetzalcoatl

Alat Quetzalcoat ini merupakan salah satu tinggalan lama yang ditemui pada zaman tamadun mesir. Menurut Popol Vuh, ia seperti sebuah kitab Mesokamerika, Quetzalcoatl yang mana memiliki peralatan pelik yang memungkinkan untuk melakukan perkara-perkara yang diluar jangkaan.

2. Roket Pacal



Salah satu artifak mesir kuno ini cuba menggambarkan manusia mempunyai hubungan dengan mahkluk asing iaitu Sarkofagus Raja Pacal .

Pembuktian artifak menjadikan ia suatu penemuan penuh kontroversi suatu ketika di mana beberapa orang percaya bahawa ia adalah gambaran bahawa Raja Pacal dalam perjalanan ke dunia bawah tanah, namun ada juga yang menganggap ini adalah pesawat ruang angkasa yang dikendalikan oleh Raja Pacal.

3. Artifak Kaum Maya



Artifak kaum Maya ini merupakan salah satu tinggalan yang muncul di bawah piramid di Calakmul yang menggambarkan ruang angkasa dan pengangkutan yang boleh terbang. Artifak ini juga adalah pertama kali ditemukan pada tahun 2012, Kerajaan Mexico telah mengeluarkan sejumlah artifak Maya kuno yang dirahasiakan selama hampir 80 tahun.

4. Angkawasan kuno



Artifak angkasawan kuno ini menggambarkan seorang angkasawan yang memakai penutup kepala (helmet) dengan tabung yang terhubung dengan pakaiannya.

5. Pesawat terbang kuno



Pesawat terbang kuno ini menjadi salah satu bukti tinggalan terpenting jika dulu manusia sememangnya mempunyai hubung-kait dengan makhluk asing. Artifak pesawat terbang kuno ini telah ditemukan ketika peradaban sebelum Benua Amerika ditemukan.

6. Tempat pendaratan di Teotihuacan



Sejak 100 Sebelum Masihi , para ilmuwan dan sejarawan telah berjaya menjumpai sebuah tempat pendaratan Teotihuacan. Namun sehingga kini mereka tidak dapat memastikan bahawa dataran tersebut digunakan untuk tujuan apa sebenarnya.

Sumber : www.brilio.net


No comments