Info Terkini

Jom Beli Baju Sejuk Sementara Ia Masa Murah Lagi Ni Kerana Saintis Ramal Tahun 2019 Adalah Zaman Ais Baru.

Zaman Batu Purbakala telah berlalu. Zaman Besi pun sudah berlalu. Seperti mana zaman Paleolitik, Mesolitik dan Neolitik pun telah dilalui seiringan dengan umur bumi ini.


Seperti beberapa tahun kebelakangan ini ramai saintis membuat beberapa ramalan berkaitan dengan keadaan di bumi dan yang terbaru adalah bumi akan melalui satu zaman yang dikenali sebagai Zaman Ais Baru. Zaman ini diramalkan berlaku pada tahun 2019.

Merujuk kepada gambar yang dikeluarkan oleh NASA telah menimbulkan kebimbangan bahawa bumi ini boleh menuju ke arah zaman ais baru dalam skala yang kecil atau lebih dikenali juga sebagai zaman ais mini.

Gambaran pelukis


Seorang ahli meteorologi yang bernama Paul Dorian percaya penurunan yang berlaku secara mendadak ini dalam aktiviti solar boleh menjadi tanda untuk bumi melakarkan satu lagi zaman ais yang akan datang.

Gambaran pelukis 

Pandangan beliau juga telah disokong oleh penyelidik yang diketuai oleh Profesor Valentina Zharkov dari Universiti Northumbria yang mencadangkan penyejukan snap akan melanda bumi yang tercinta ini tidak dalam tempoh 35 tahun akan datang.

Menurut Prof Zharkov lagi, beliau sememang begitu optimis dan yakin dalam penyelidikan mereka. Dalam penyelidikan yang mempunyai pengiraan matematik yang baik dan data yang boleh dipercayai dan telah dikendalikan dengan betul. Keputusan yang diperolehi mereka boleh juga digunapakai dan diulangi oleh mana-mana penyelidik di dunia ini dengan data yang sama ada boleh didapati dalam pelbagai balai cerap solar agar mereka boleh mendapat bukti mereka sendiri.

Gambaran pelukis

Jadi bersiap sedialah kalian dengan baju sejuk dan sarung tangan dan penutup telinga. Apapun ini adalah suatu ramalan dan yang penting baliklah kepada agama dan berdoa kepada Pencipta agar tiada apa yang terjadi seperti apa yang diramalkan.

Sumber : newsbison.com


No comments