Info Terkini

Anda Kaki Travel Dan Mahu Hotel Termurah? Apakata Cuba Menginap di Hotel Faridpur Ini. RM1.31 Semalaman Sahaja, Berbaloi-Baloi Bang...

Ramai di antara kita suka melancong ke luar negara. Ada yang pergi Greece, Balkan, Turki, Denver mahupun ke negara timur tengah bersama agensi pelancongan, keluarga, sahabat-handai, mahupun secara individu. Tetapi seandainya anda 'travel' secara berseorangan atau pun berduaan, masalah yang akan dihadapi adalah tempat penginapan. Tempat penginapan pula sememangnya mempunyai rangkaian harga mengikut selera pengguna. Ada yang eksklusif berbintang lima mahupun ekonomi atau disebut hotel bajet.


Walaupun harganya di tahap ekonomi ia masih lagi berada pada tahap yang mahal, maklumlah pertukaran mata wang yang menjadi asas dalam membeli perkhidmatan yang ditawarkan. Hotel yang mempunyai kelas-kelas tersebut bertujuan untuk memberikan gambaran dan penjelasan tentang harga dan kemudahan yang dimiliki hotel-hotel tersebut.

Jika bercakap tentang soal penginapan, secara jelasnya ia merujuk kepada perbandingan sama ada harga yang ditawarkan adalah sama tetapi berlainan kemudahannya. Asasnya semakin mahal tarif sesebuah hotel, maka kemudahan dan layanan yang ditawarkan cukup memuaskan hati anda. Namun sebaliknya, seperti apakah hotel mempunyai tarif yang termurah itu? Di bawah ini adalah beberapa fakta tentang Hotel Faridpur yang terletak di Bangladesh yang diwar-warkan sebagai hotel termurah di dunia. Kongsikanlah bersama rakan-rakan anda.

Lokasi Hotel Faridpur



Faridpur terletak di negara Bangladesh yang bersempadanan dengan India dan Pakistan. Anehnya, hotel yang tersohor dengan tarif termurah di dunia ini amat unik kerana lokasinya itu adalah pada bangkai kapal yang tidak digunakan lagi. Bagaimana perasaan anda jikan membayangkan bangkai kapal yang digunakan tersebut merupakan kapal pesiaran mewah dan sering berkeliaran di dalam televisyen.

Sebaliknya, bangkai kapal yang digunakan untuk mendirikan Hotel Faridpur berada di kawasan kumbahan yang ada di Bangladesh dan ia sememangnya dibangunkan secara  gitu-gitu saja atau ala kadarnya. Hotel Faridpur juga berada berada di sekitar tepian Sungai Buringaga yang berada di dekat wilayah kota Dhaka, ibukota negara Bangladesh. Berada di kawasan tepian sungai dan dikelilingi kawasan kumbahan, sudah tentu anda boleh mengimaginasikannya sendiri bagaimana keadaannya bukan.

Bayaran Sewa Termurah.



Hotel Faridpur itu sendiri adalah salah satu hotel terkenal yang ada di negara Bangladesh. Hotel tersebut sungguh unik dan terkenal bukan saja dari segi rekabentuknya atau kemudahan dalamannya yang menawan kalbu. Sebaliknya ia telah terkenal kerana mempunyai harga yang sangat murah dan jauh bezanya dengan bayaran yang dikenakan oleh hotel dua bintang. Harganya yang ditawarnya tidaklah sebesar mana, hanya sekitar RM1.31 untuk satu malam sahaja. Murah bukan?!!!.

Dalam Murah-murahnya Pun Masih Ada Kadar Sewa Yang Sangat Mahal

Walaupun diberikan gelaran hotel bajet paling murah di dunia ini, ternyata ia juga memiliki persamaan dengan hotel lain pada umumnya terutama pada masalah harga. Hotel ini juga memiliki beberapa kategori kadar yang juga dibezakan berdasarkan kemudahan yang akan diperolehi bagi para pelancong yang ingin menginap di situ.


Jika kadar sewanya adalah termurah di hotel ini adalah 31 taka atau setara dengan RM1.74 semalaman, Hotel ini juga menawarkan 1,25 pundsterling sebagai tarif paling mahal untuk satu malam. 1,25 pounds terling tersebut setara dengan RM683.60 sahaja. Jadi apakah kadar bayaran sewa yang dikatakan termahal di Hotel Faridpur itu boleh disebut dengan harga yang mahal?

Tersohor Di Dunia



Walaupun kadar sewaan dan kemudahan hotel tersebut yang banyak menarik perhatian dan kepelikan pada mata pelancong-pelancong dari dalam mahupun luar negara, ia tidak boleh dinafikan bahawa keberadaan hotel ini juga terkenal ke pelbagai lokasi negara di dunia. Kumpulan informasi yang menjelaskan mengenai harga, keadaan dan kemudahan yang ditawarkan oleh Hotel Faridpur mengundang rasa ingin tahu orang ramai bahawa ia bukan sahaja terkenal tetapi juga banyak dikunjungi oleh pelancong dari luar negara. Padahal jumlah pelancong yang menginap di hotel ini paling banyak rata-ratanya berasal dari para pendatang yang bekerja di sekitar Hotel Faridpur.


Jadi, tepuk dada tanyalah selera anda di manakah lokasi yang sesuai untuk bermalam ketika melancong. Anda berani...cubalah.

Sumber : vebma.com




No comments