Info Terkini

Ajaib!! Budak Ini Masih Hidup Lagi Walaupun Lehernya Ditusuk Pancang Besi Pagar.

Sungguh malang tetapi bernasib baik bagi seorang budak lelaki Thailand ini dan boleh dikategorikan sebagai ajaib setelah lehernya ditusuk pancang besi pagar ketika cuba untuk melompat pintu pagar.

Gambar dari Natarit Noonpradate/SWNS

Budak yang bernama Tharathep Wanacharoenlap telah cuba untuk memanjat pagar untuk melihat rakan-rakannya apabila dia tergelincir di bahagian atasnya lalu salah satu pancang berkarat menusuk terus ke lehernya. Namun beliau bernasib baik kerana tusukan itu melepasi urat arteri di lehernya.

Gambar dari Natarit Noonpradate/SWNS

Beliau yang berumur 11 tahun itu juga berjaya menahan dirinya untuk sepuluh minit sebelum seorang pejalan kaki datang untuk membantu beliau.

Perkhidmatan kecemasan di Chachoengsao berjaya membebaskannya dengan logam yang masih tertanam di lehernya dan dikejarkan ke hospital, di mana beliau dikatakan telah diberikan rawatan dan pujian dari jururawat yang mengatakan keadaannya stabil dan baik.

Gambar dari Natarit Noonpradate/SWNS

Budak lelaki itu nampaknya memanjat pintu pagar setiap hari untuk melihat rakan-rakannya dan terlalu malas untuk berjalan sejauh 800 meter untuk membukanya.

Walau bagaimanapun, beberapa hari kebelakangan ini telah berlaku hujan dan ribut yang membuatkan pagar tersebut agak basah dan inilah yang menjadi punca beliau kehilangan keseimbangan.

Gambar dari Natarit Noonpradate/SWNS

Tharathep masih belum pulih dan berada di hospital selepas kemalangan itu dan doktor juga mengesahkan bahawa beliau akan didiscajkan dalam tempoh terdekat tanpa melihat apa-apa perubahan pada kecederaannya.

Sumber: metro.co.uk


No comments