Info Terkini

[PANAS!!!] DIDATANGKAN SECARA "LIVE" TANPA IKLAN ACARA BUNUH DIRI DI FB

Dunia media sosial kini sudah menjadi kegilaan dan gaya hidup bagi setiap penghuni planet ini. Adalah suatu keganjilan jika seseorang itu tidak memiliki akaun email dan seterusnya akaun media sosial. Melalui medium tersebut, semua mahu ditunjukkan kepada awam tidak kira ia menyentuh atau menyinggung perasaan orang sekeiling mahupun mencari publisiti.


Semalam, netizen media sosial telah dikejutkan dengan tayangan secara "Live" acara membunuh diri oleh seorang pemuda Turki yang berusia 22 tahun, Erdogan Ceren. Menurut sumber berita heavy.com memaklumkan perkara tersebut terjadi adalah disebabkan teman wanitanya telah mengambil keputusan untuk memutuskan hubungan percintaan mereka.

Dalam video tersebut, Ceren yang tidak memakai baju telah bercakap di hadapan kamera komputernya sambil memegang selaras senapang patah. Beliau juga memberitahu kepada penonton atas talian secara "Live" bahawa tiada siapa yang percaya apabila beliau menyatakan akan membunuh diri dan meminta mereka menonton secara terus.

Sebelum kejadian itu beliau turut berkongsi sebuah puisi yang telah ditulis kepada teman wanita yang didakwa tidak setia dengan berkata: "Cinta kita akan menjadi sebuah saga, mata kita tidak akan menitiskan air mata, sekarang katakan padaku cinta, kamu tinggalkan, akan tanganku membakar tanpa mu."

Dalam video itu lagi, percubaan untuk membunuh diri kali pertama adalah gagal kerana senapang patahnya tidak berfungsi tetapi setelah itu, beliau mencubanya buat kali kedua.

Seperti yang Ceren lakukan, penonton atas talian telah cuba untuk mendapatkan dia agar untuk berhenti dari meneruskan cita-citanya tersebut, tetapi apakan daya beliau berjaya juga dalam mencapai objektifnya untuk membunuh diri.

Mayatnya kemudian ditemui oleh saudara-mara dan sejurus itu beliau telah dikejarkan ke hospital. Tetapi meninggal dunia 12 jam kemudian. Namun begitu, pihak yang bertanggungjawab sedang menjalankan siasatan terhadap kematiannya.

Jadi begitu sadis sekali kisah putusnya cinta dengan pengakhiran yang tidak dapat diselamatkan oleh sesiapapun. Hanya melihat sahaja secara atas talian. Tapi apa yang penting, bekas kekasihnya mungkin tidak kisah pun dengan berita itu.

Untuk itu, pembaca yang budiman yang sememangnya mempunyai pegangan agama yang kuat hendaklah menerima ketentuan baik atau buruk dariNYA. Ia adalah suatu ujian keimanan seseorang hamba kepada Pencipta. Putus cinta bukanlah masalah besar sebenarnya di sini, tetapi masalah besar adalah di SANA nanti yang ada awalnya tetapi tiada penghujungnya.

Sumber: heavy.com | FB Mücahit S'ezar Cihangir


No comments