Info Terkini

KASIHAN SUNGGUH LELAKI INI...MASYARAKAT TIDAK TERIMANYA, TERPAKSA HIDUP PULA DI SALURAN PEMBENTUNGAN.

Bucharest, ibu negara Romania, adalah sebuah bandar yang indah yang dipenuhi dengan senibina-senibina mengagumkan dan kaya aftifak sejarahnya. Tetapi di bawah jalan-jalan yang indah itu terdapat dunia lain di bawahnya, dikebumikan di sana selepas kejatuhan diktator komunis kejam Romania yang disebut sebagai dunia pembetungan dan anak-anak yatim yang dilupakan.


Rangkaian jalan-jalan di bawah tanah di dalam pembetung itu adalah rumah kepada mereka yang mengalami depresi, ketagihan dadah dan menderita penyakit menular seperti HIV dan lainnya. Kebanyakan yang tinggal di dalam pembetung ini adalah anak-anak muda. Ada juga yang menderita TB atau Tuberkulosis, sebuah penyakit menular akibat mikrobakteria yang pada umumnya menyerang paru-paru.




Bruce Lee, nama yang tidak asing lagi di Romania ini dan beliau adalah raja dan pengedar dadah utama, adalah seorang tokoh yang rumit. Dia juga adalah seorang pembekal langsung cat logam dipanggil Aurelac yang digunakan mereka menyedut bagi mendapatkan bauan kimia yang tinggi dan ditambahi dengan dadah sintetik lain.




Walau bagaimanapun, anak yatim dan bekas pejuang jalanan sanggup membayar wang kepada kumpulan-kumpulan kongsi gelap tempatan untuk perlindungan dan melindungi anak-anak yatim muda. Pekerja sosial mengatakan bahawa Lee melindungi anak-anak muda daripada pemangsa seksual dan penagih adalah jauh kurang berkemungkinan untuk mati apabila Lee menawarkan mereka tempat yang hangat untuk tidur.


Pembetung adalah sisa-sisa pelan besar diktator komunis Nicolae Ceausescu untuk tengah-tengah panas bandar. Walaupun pelan ini tidak berfungsi dengan baik, infrastruktur yang hancur itu telah memberikan anak-anak yatim yang telah dilupakan suatu tempat untuk hidup selepas kejatuhan diktator beliau.

Sumber: boredpanda.com


No comments