Info Terkini

MAKCIK TUA SAMAN KFC RM83 JUTA TU!! KATANYA AYAM TIDAK PENUHI BUCKET SEPERTI DALAM IKLAN

Tipulah jika anda mengatakan tidak pernah merasai ayam goreng KFC. Kesedapannya hanya dirasai oleh mereka yang mengemarinya. Tidak kira kecil, besar, tua dan muda mahupun isteri yang sarat mengandung pun turut mengidam.

Tapi lain pula ceritanya dari yang berlaku di negara yang kita cintai ini. Seorang nenek tua, Anna Wurtzburger, 62 tahun berani membuat perhitungan dengan pihak KFC. Beliau telah mengupah seorang peguam setelah kecewa dengan menu makanannya di restoran tersebut.

Nenek berusia 62 tahun itu berkata bahawa dia melihat iklan komersial KFC yang mengambarkan sebuah "bucket" ayam penuh dengan ayam. Tetapi hatinya begitu kecewa sekali seperti kaca terhempas ke batu kerana "bucket" ayam yang dibelinya berharga 20 dolar itu adalah kurang daripada apa yang dia dijangkakan

Anna memberitahu NY Post

"Mereka mengatakan ia makanan seisi keluarga ... Mereka menunjukkan sebuah bakul yang yang penuhi dengan ayam ... Tetapi anda mendapatkannya hanya setengah bakul sahaja! Itulah pengiklanan palsu, dan ia tidak memberi makan seisi keluarga. Ia adalah kepingan kecil!"

Setelah itu Anna telah membuat beberapa aduan kepada pejabat-pejabat korporat KFC di Georgia dan mereka telah memberikan beberapa kupon percuma sebagai gantirugi. Syarikat itu menjelaskan bahawa ayam yang ditunjukkan melalui iklan melimpah keluar dari bakul itu untuk tujuan komersial supaya pelanggan boleh mendapatkan pandangan yang lebih baik pada menu tersebut.

Penasihat undang-undang Anna telah memfailkan saman sebanyak 20 juta dolar bagi pihak beliau. KFC telah bertindak balas dengan memanggil tuntutan mahkamah "meritless."


Pada tahun 2012 UPI melaporkan bahawa Anna Wurtzberger dari Hopewell Junction mengaku tidak bersalah terhadap 41 tuduhan kekejaman haiwan selepas 200 haiwan telah dikeluarkan dari rumahnya. Kami tidak dapat mengesahkan bahawa ini adalah sama Anna Wurtzberger yang terlibat dalam tuntutan mahkamah KFC.

Sumber : wpdh.com | NY Post





No comments