Info Terkini

Tubuhku Makin Memendek Sehingga 60cm Selepas Lahirkan Anak Ketiga. Bantu Aku Bagitau Puncanya.

Seorang wanita di India telah beransur-ansur kerdil setelah melahirkan anak ketiga dan beliau hanya memiliki ketinggian sebanyak 60cm. Ketinggian ini adalah merupakan ketinggian normal untuk seorang kanak-kanak.

Gambar dari Metro

Informasi yang dipetik dari Metro mengatakan bahawa Shanti Devi yang berusia 60 tahun itu berada dalam keadaan yang boleh bergerak tetapi sering hidup dalam kesakitan selama lebih daripada dua puluh tahun sejak kakinya tiba-tiba menjadi lumpuh dan berpintal sehingga menjadi seperti badan seorang kanak-kanak.

Sebelum itu bacaan ketinggian Shanti adalah setinggi 1.52 meter tetapi sejak anak ketiga dilahirkan, kesihatannya telah merosot dan tulang beliau sedang mengalami pengerasan lagi.

Gambar dari Metro

Beliau berkata , "Saya telah hidup seperti ini selama hampir 25 tahun. Ia membuatkan saya sakit. Saya begitu bosan tetapi tidak melakukan apa-apa pada mereka sendiri. Saya masih ingat perasaan untuk duduk, melakukan perjalanan, bertemu rakan-rakan atau menyuburkan tumbuh-tumbuhan ".

Pada masa ini beliau hidup di negeri Kanpur Shanti, utara India. Katanya, beliau mendapati tubuhnya semakin hari semakin pendek dan telah memberitahu kepada keluarganya tetapi mereka tidak percaya. Selepas beberapa bulan, beliau mendapati tubuhnya benar-benar berubah dan kelihatan seperti bayi.

Keadaannya kehidupannya bertambah buruk dengan tempat tinggal yang berbumbungkan jerami bersebelahan rumah jiran jatuh pada kakinya. Shanti yang datang bertemu doktor di rumahnya meminta pertolongan, tetapi tiada seorang pun daripada mereka dapat mengesan puncanya.

Oleh itu, dalam masa 10 tahun, beliau telah tawar hati untuk bertemu doktor dan keluarganya juga tidak berdaya kerana keadaan ini.

Gambar dari Metro

Walau bagaimanapun, doktor tempatan Pankaj Srivastava berkata bahawa Shanti didiagnosis penyakit tulang kaca yang menyebabkan tulangnya menjadi rapuh dan lemah.

Sumber : thoibao.com.au


No comments