Info Terkini

[TANYA HATI ANDA] SANGGUPKAH MEMBELI DAN MEMAKAI KASUT RATUSAN RIBU RINGGIT INI ?

Mempunyai kasut adalah sesuatu kemestian buat individu seperti lelaki mahupun wanita. Tidak ketinggalan juga kepada kanak-kanak seusia 1 tahun. Pelbagai fesyen dan corak kasut yang ada di pasaran. Bermula dengan fabrik kain, plastik, getah mahupun kulit semuanya itu mempunyai fungsi pemakaiannya yang tersendiri.


Tetapi pernahkah anda terfikir tentang fungsi dan corak kasut masa depan? Kini Virgin America membantu anda memberikan sebuah jawapan sekaligus gambarannya. Perusahaan penerbangan ini mengeluarkan kasut yang dilengkapi dengan pelbagai kemudahan canggih dan diberi nama Virgin America First Class Shoe.


Kasut ini juga diperbuat menggunakan fabrik kulit yang bwewarna putih. Ia sama seperti yang digunakan untuk tempat duduk pada kelas pertama kapal terbang milik Virgin Group tersebut. Selain itu kasut berwarna putih ini juga dilengkapi layar LED, Wi-Fi, pengecas telefon mahupun lampu yang pencahayaannya yang boleh disesuaikan mengikut kehendak pengguna.

Rekabentuk insole atau alas kaki ini tercipta hasil inspirasi dari kabin 'first class' yang dimiliki Virgin America. Bahkan bentuk pengait pada kasut tersebut itu juga dibuat hampir menyamai ruang sabuk pengaman di kursi pesawat. Konsep moden minimal yang futuristik pada kasut ini merupakan hasil kolaborasi bersama perusahaan rekabentuk asal Milan, SearchnDesign.

Kasut ini lagi adalah dikeluarkan secara terhad dan dijual melalui eBay. Hasil penjualan produk ini akan didermakan kepada Sole4Souls, sebuah organisasi yang bergerak di bidang pengurangan kemiskinan dengan mengagihkan kasut dan pakaian secara percuma.
Sejak dilelong di eBay, penawaran sudah melebihi 100 dolar atau sekitar RM400. Akhirnya pemenang lelongan telah membeli kasut ini dengan harga RM410313.40 setelah memenangi lelongan sebanyak 65 kali bidaan dibuat. Pemenang tersebut juga akan mendapatkan kasut ini dengan plexiglass yang lampu pencahayaannya boleh dilaraskan sesuai keinginan pembeli.

Sumber : adweek.com


No comments